Enderun-Akademia

25.12.2015 10:34

Enderun-Akademia, bir eğitim projesidir.Bu proje günümüzdeki gelişmeleri ve tarihin sayfalarında bıraktığımız dündeki bize ait olanları aynı potada toparlayıp, düşünce safhasından reel platforma taşıma denemesidir. Bir yandan kültürel geçmişimizde acımasızca tozlu raflara kaldırdığımız bizim genetik yapımız ve daha önemlisi yaratılış gayesine uygun olan bu yaşanmışlıkları bulundukları raflardan indirmek, diğer yandan modern dünyanın yine muhtemelen tesadüfen yaratılış gayesine uygun planlamalarını fazlalıklarından arındırmak gayesiyle çıktığımız bu yolda temel referans noktası insan olmak koşuluyla yapılmış bir çalışmadır. Buna göre mesleyi hem daha etkin hale getirmek hem de yönetsel erkin tasarrufuna sunabilmek amacıyla önce proje haline getirmek ardından da bu projenin saç ayaklarını teker teker inşa etmek gerekmektedir. Durum böyle olunca projelendirme safhasıyla başlamak istedik.

Enderun-Akademia

1-Nedeni
2-Yöntemi
3-Sonucu
 
Nedeni:
A-Sosyolojik nedenler
B-Psikolojik nedenler
C-Kültürel nedenler
D-Teolojik nedenler
E-Siyasi nedenler
F-Ekonomik nedenler

 

 Sosyolojik nedenler: 

A) 1-Tarihi sorumluluğumuz, dünden getirdiğimiz birikimlerimiz, bu güne ve yarına aktarmayı gerektiriyor. Müreffeh yaşadığımız tarihsel geçmişimizdeki iyi olanların, sosyal yaşamda, bireyler arasında nasıl tutkal olduğunu ve nasıl ayrıştırıcı olduğunu gözlemlemek mümkün.Bu farklı durumların oluşma nedenini başka gerekçelere dayandırmak mümkün iken, asıl olanı iredelememiş olmanın doğru olmadığını düşünmekteyiz. Baktığımızda durduğumuz yerle dururken baktığımız yer neresidir diye sorup, içtimai hayatın gereksinimlerini ve bütünlüğe ulaştıran yapı taşlarını objektif tespit etme zorunluluğumuz vardır. Bu tarihsel mirası layıkıyla tarif edip, bu mirastan aldıklarımızı, dün ile bu gün arasında köprü kurup aktarmamız, böylece toplumsal ayrışmayı minimize edip bir üst değer etrafında kenetlenmemiz gerekmektedir. 

A) 2- Sosyal yaşamı oluşturan bireylerin üstlendikleri liyakate bağlı sorumlulukların niteliklerini muasır seviyenin üstüne çıkarmak. Toplumun temel taşları olan bireylerin istidatlarını belirlemede küçük çaplı dar alana belirlenimlerin, kötü olmasına rağmen "en" diye tarif edilen örneklerin yerine, yaratılış gayesine inkisap etmiş, hakikat olarak örneklem oluşturacak istidat hedeflerini oluşturmak.

A) 3- Sosyal ve içtimai hayatta bireylerin bir araya gelerek,toplum ve milletleri oluşturmasını sağlayan bağlardaki sunilik yerine yaratılıştan getirilen bir olma, vahdet olmaya dayalı yapısal olarak yıkılması nefsin etkisinden kurtulmuş sağlam bağlaçlar oluşturmak. Toplumdaki bireyleri buna bağlı olarakta toplumları karşı karşıya getiren nedenleri ortadan kaldıracak yapısal değişiklikleri sağlayacak liyakatli bireyleri yetiştirmek. 

A) 4- Sosyolojik yaşamdaki kast ayrışmasını ortadan kaldırıp yine üstünlük vasfını ilmel yakin ve aynel yakin olmayla eşleşik hale getirmek. Hakikati bulan insan sayısını çoğaltıp bunları yaratılıştan getirilen halleriyle hem hal etmek.

A) 5- Fast foud bilgi edinme kültürünü dışarda bırakıp yapısal olarak kalıcı ve sürdürülebilir episteme düzeyine ulaşmak.

A) 6-Sosyal dağılımı yerel normlardan çıkarıp evrensel kabullere dayalı hale getirecekköşe taşlarındaki bireyleri yetiştirip, yukarıdan aşağıya iyileşmeyi sağlayarak toplumdaki bireyler arasındaki uçurumu ortadan kaldırmak. Evrensel bilgi düzeyine ulaşırsak buna bağlı olarak yönetenler arasında daha yukarıdaki düşünüş biçimiyle yönetenlerin yönetimi konusunda yer edinmiş olmayı sağlamış oluruz. 

A) 7- Sosyal yaşamı düzenleyen temel kuralların oluşumunda yaratılış gayesinden gelen düsturları ikame ettirip, sonucunda da ortak kabule dayalı yaşamı tanzim etmek, adalet, ahlak, erdem gibi üst değerleri en üst düzeyde anlaşılır ve uygulanır hale getirmek. Kötüyü olumsuzu hayatın merhalelerine sunmaya çalışanların amaçlarını iyiyi daha görünür uygulanır hale getirerek pasifleştirmek.

A) 8- Bilgiyi teorik ve pratik diye iki kategoriye ayırıp tasnif etmek yerine kullanılabilir hale getirerek hayatın içinde aktif hale getirmek. Bilgiyle yaşamı bütünleştirerek aktif süreçte kaliteli ve anlayışlı yaşam standartlarını oluşturmak. İçtimai hayatın bütün aşamalarında liyakatli bireyleri istihdam etmek. Böylelikle hayatın her aşamasında sosyal bütünlüğü sağlayıp,bireyden topluma nüfuz eden ahengi temin etmek.

A) 9- Önce küçük gruplarda, hemen sonrasında da daha büyük gruplarda ve nihai olarak ta bütün toplumlarda iyileşmeyi sağlayarak, bilmeye dayalı intizamı temin etmek. Kalabalık ve yoğunlaştırılmış öğrenme sürecinden çıkıp, kalıcı ve uygulanabilir, hakikati temel alan öğrenme sürecini tesis etmek.

A)10- Yaygın eğitimdeki bireylerin liyakatlerini ve istidatlarını doğru tespit ederek, yapısal ve kalıcı reformu gerçekleştirmek. Bu bakıcılığı palyoatif verilere değil yaratılış gayesindeki asıl amaca uygun hale getirmek. Çoklu zeka yapısı içerisindeki bireylerin farklılıklarını ve farkındalıklarını artırarak yaşamın bütün aşamalarında hakikate dayandırılan bir süreç tanzim etmek.

A)11- Eğitim ve öğretimi örtüştürerek öğrenmeyi tek sacayaklılıktan kurtarıp, daha ayakları yere basan bir yöntem oluşturmak.

A)12- Öğrenmeyi, kariyer, meslek anlamında nitelikli hale getirip, kültürel öğrenmenin, toplam öğrenme içerisindeki öğrenilme sürecini kısaltarak, yaşamsal öğrenmenin alanını da genişletipi nitelik olarak üst seviyeye taşımak. Sosyal niceliği olduğunu kabul ettiğimiz öğrenmeyi, insan yaşamının farklılıklarını, rollerini en önemlisi, aslı ile irtibatını sağlamak olarak, tasnif edilmiş, yöntemleri belirlenmiş hale getirmek.

A)13-Eğitim öğretim sürecini siyasi ve değişken yapılanmalardan kurtarıp, nitelikli hale getirerek, sosyal bir zorunluluk ve yükümlülükten çıkarıp, bireyin nitelikli olma isteğine bağlı verimli ve üretken hale getirmek. Eğitim ve öğretimin, yönetici, öğreten ve öğrenen kesimlerini, bu işi yaparken elde edecekleri kazanımlarını, onlara giydirilmeye çalışılan elbise olarak değil, yaratılıştan getirilen öğrenme zorunluluğuna bağlı olarak, her bireyi kendi farkındalıklarına göre eğitmek. Öğretenlerin çokluğunu değil nitelikliliğini artırmak.

A)14- Yetenekli,nitelikli genç nufusumuzu dışarı ihraç etmeyip aksine ülkemizi eğitim öğretim merkezi haline getirip, bilimsel ve sosyolojik alanda yukarı ve hatta tarihi mirasımıza bağlı olarak lider haline getirmek.

A)15-Sosyal psikolojinin kendi yöntemi içerisindeki, toplumun bireyi-bireyin toplumu etkileme oranlarını belirgenliştirirken, tümelden tikele yönelimi ağırlıklandırıp, oransal katkısını fazla kabul etsekte, bireyden topluma, tikelden tümele gidişi başlangıç kabul etsek ve oransal etkisinin fazla olduğunu ifade etsekte böylesi bir yapının her iki durumuda kapsayıcı etkisinden dolayı, olmazsa olmaz zorunluluğu vardır. Buna göre ortaya çıkan bu zorunluluk, tesadüfen oluşmuş kurallara  ve yöntemlere bağlanamayacak derecede kıymetlidir. Sosyal yapının eceklerde alacağı biçimi çok önceden planlayamazsak o gün geldiğinde oluşan sorunlara ancak ampirik çözümler üretmek zorunda kalacağız. Yada başta söylediğimiz etkileme oranları farklılık arz edecektir. Daha baskın olan tarafa göre şekil alacaktır. Meseleyi simüle ettiğimizde şöyle diyebiliriz. Günümüzde eğitim öğretim köklerinden koparılmış ve topluma giydirilen siyasi oluşumlarınkendi fikriyatına göre ve kısa zamanlı değişimlere uğramaktadır. Böyle olunca da sonuca ulaşamamış bir milyon yeni ve fakat sonuca ulaşamamış projeyle başbaşa kalmış oluyoruz. Bu ilk bakışta sonuçları itibariyle somut görülmeyen fakat yansımaları itibariyle, ülkenin hatta dünyanın en önemli dorunudur. Bu sorunun yansımaları, diğer bütün alanları etkileyebildiği için, domino gibi bütüne olan etkisini daha bütük etkiyle sarsmaktadır. Dünya üzerinde yaratılışa göre değişen hiç bir şey yok. Lakin yaşadığımız dünyayı şekillendiren insanoğlu sadece olgusal hazlarını beslemek üzere bir dünya kurmanın hesabı içindedir.

B)psikolojik nedenler

B)1-